הפרעות שינה לפני מחזור

לפני שהאישה מקבלת מחזור, היא מרגישה תופעות שונות. כמעט כל התופעות גורמות לאי נעימות. ישנן תופעות לפני המחזור המשבשות את איכות החיים. אחת מתופעות אלו היא הפרעה בשינה לפני המחזור. להפרעות שינה אלו יש 2 סיבות עיקריות: תנודות הורמונליות המקשות על השינה וכאבים שלפני הווסת. במאמר נסביר את השלכות השליליות של המחסור בשינה בגיל ההתבגרות, ונציג דרכים שונות טבעיות ולא טבעיות שיסייעו להתגבר על המחסור בשעות שינה לפני קבלת הווסת.
הפרעות שינה לפני מחזור

חשוב להכיר ולוודא שהמחזור הוא ההפרעה לשינה

אם אכן את סובלת מהפרעת שינה לפני קבלת המחזור, חשוב שתכירי ותוודאי שזו אכן הסיבה. מומלץ לך לשים לב במשך כמה חודשים האם יש לך שיבושים בשינה לפני כל מחזור. שימי לב, אם יש לך תופעות אחרות לפני קבלת הווסת. אם כן, סביר בוודאי להניח שאת סובלת מתסמונת קדם ווסתית.

המחסור בשינה ייצור שיבושים בגדילה בגיל ההתבגרות

נערה מתבגרת צריכה מספיק שעות שינה בשביל לגדול בצורה תקינה. נערות שסובלות מהפרעות בשינה לפני המחזור עלולות לגבוה פחות, או אף להפסיק לגבוה. לעומת זאת, המחסור בשינה עלול ליצור הפרעות אכילה. לפעמים ההפרעה תהיה אכילה מופחתת, שתפגע עוד יותר בגדילה. לפעמים, ההפרעה תהיה אכילה מוגברת היוצרת השמנה, אך לא תמיד מסייעת בלגבוה.

המחסור בשינה עלול להפריע בלמידה של המתבגרות

השינה תורמת להתפתחות המוח. במהלך השינה מוטמע במוח המידע שלמדנו בדרכים שונות במהלך היום. כל הידע שהנערה המתבגרת למדה במהלך היום בכיתה, או שיננה בעצמה לקראת הבגרויות, מוטמע במוח במהלך השינה. אם הנערה לא ישנה מספיק בגלל הפרעות שינה לפני המחזור, עלולה להיות ירידה באיכות הלמידה של הנערה, וגם הציונים שלה ייפגעו.

חשוב מאוד לטפל בבעיה זו של שינה לפני מחזור, בתקופה שלפני הבגרויות. גם כאשר הנערה מסיימת את התיכון, מומלץ לה לטפל אחת ולתמיד בבעיה זו. ההפרעות בשינה עלולות לפגוע באיכות הלמידה לפסיכומטרי ובמהלך שנות הלימוד באוניברסיטה.

ישנן שיטות טבעיות שיכולות לעזור לך

ישנן שיטות טבעיות שמביאות הקלה משמעותית בתסמונת הקדם ווסתית. שיטות אלו יעזרו לך להצליח לישון היטב בלילות שלפני קבלת המחזור. אילו שיטות טבעיות יסייעו לך בשינה טובה יותר לפני המחזור?

שינה ברגלים מקופלות: מחקרים מראים ששינה בתנוחה בה ישן העובר ברחם, מסייעת בהקלה של הכאבים בעת המחזור, ומקילה על ההירדמות.

שינה עם כרית חמה: שינה עם כרית חמה תמריץ את זרימת הדם בגוף ותסייע בהקלה על הכאבים לפני קבלת הווסת, המקשים בהרדמות.

תזונה המסייעת ליצירת איזון הורמונלי בגוף: התסמונת הקדם ווסתית, שלפעמים כוללת הפרעות בשינה, נוצרת מאיזון לא הורמונלי בגוף. אחת מהדרכים להחזרת האיזון ההורמונלי בגוף היא תזונה מתאימה. מה מומלץ לאכול? חלבונים טבעיים, המתבססים על: דגנים מלאים וגרעיני חמניות ודלעת. אכילת דגי ים קרים תספק לגוף אומגה 3, המסייע לטיפול בתופעות הקדם ווסתיות. מומלץ מאוד לא לאכול מאכלים המכילים שומן טראנס, הפוגעים באיזון ההורמונלי.

אילו תוספי תזונה טבעיים מומלץ לצרוך? ישנם תוספי תזונה טבעיים כמו וויטמינים ומינרלים, היוצרים הקלה בתסמיני התסמונת הקדם ווסתית, למשל: כמוסות מגנזיום, כדורי וויטמין בי 6, ניילקס.

לפעמים יהיה צורך בנטילת גלולות

אם השיטות הטבעיות לא עוזרות והפרעות השינה נמשכות בכל הימים שבין מחזור אחד לשני, יהיה צורך בהפסקה זמנית של קבלת המחזור באמצעות נטילת גלולות המונעות הריון ומפסיקות את הווסת. במקביל, יהיה עליך למצוא טיפול טבעי או לא טבעי, אשר יאזן את ההורמונים בגוף, ויפסיק את סימני התסמונת הקדם ווסתית.

דר אבירם

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

תגובות למאמר

הרשמה לעידכונים

פרטיותך חשובה לנו ופרטיך בטוחים איתנו.