רק רוצים לישון

כל הדרכים לשינה טובה

חשיבות השינה בגיל ההתבגרות

הסיכונים הבריאותיים של חוסר שינה אצל מתבגרים הם חמורים. זה יכול להשפיע על הציונים שלהם, על מצבי הרוח שלהם, על המשקל שלהם ואפילו על בריאותם הנפשית. חשוב לטפל בבעיות אלו בשלב מוקדם לפני שהן הופכות לבעיות חמורות יותר בהמשך החיים.
נערה שוכבת במיטה ומשתמשת בסמארטפון.

כיצד שינה משפיעה על בריאותם והתפתחותם של מתבגרים

שינה חשובה להתפתחות בריאה של מוח המתבגר. עם זאת, למתבגרים יש סיכוי גבוה יותר לסבול מבעיות שינה מאשר למבוגרים. מאמר זה ידבר על מה שקורה כאשר מתבגרים לא ישנים כמות מספקת, ומה הורים יכולים לעשות כדי לעזור לילדיהם לקבל הרגלי שינה טובים יותר.

למתבגרים יש לעתים קרובות חוסר שינה בגלל השימוש שלהם בטלפון בשעות הלילה המאוחרות.

חשוב לדעת את חשיבות השינה בגיל ההתבגרות מכיוון שיש לה השפעה רבה על התפתחות המוח. זה יכול להשפיע על מצב הרוח, הבריאות הנפשית והבריאות הגופנית.

אם אתה שם לב שלמתבגר יש בעיות עם חוסר שינה, צעד ראשון טוב יהיה שיחה איתו כדי לראות מה שורש הבעיה שלו ומה הם עושים בנידון. דיבור איתם ייקח קצת זמן מהיום שלך, אבל יכול לעזור לך להבין אם הם צריכים עזרה או פשוט צריכים להיות מודעים להרגלים שלהם ולהתאים את עצמם בהתאם.

הקשר בין שינה לקויה ובעיות נפשיות אצל מתבגרים

חוסר שינה נקשר למספר בעיות נפשיות אצל מתבגרים.

המחקר האחרון, שנערך על ידי המרכז לבריאות התנהגותית בילדים בבית החולים הלאומי לילדים ופורסם בכתב העת Sleep Medicine, חשף ששינה לקויה נקשרה לסיכון מוגבר לפתח דיכאון וחרדה, כמו גם לרעיונות אובדניים.

המחקר גם ציין כי קיים קשר חזק בין ביצועים בבית הספר ומשך השינה.

תלמידים שדיווחו שישנו פחות משבע שעות בלילה קיבלו ציונים נמוכים יותר מאלה שישנו לפחות תשע שעות בכל לילה.

שינה היא גורם חשוב לבריאות נפשית טובה. חוסר שינה עלול לגרום לבעיות כמו דיכאון, חרדה ומתח.

המחקר מצא שמתבגרים שישנו פחות מ-8 שעות בלילה היו בסבירות גבוהה יותר לחוות בעיות נפשיות ושינה לקויה הייתה מנבא חשוב לתוצאות אלו.

שינה והתבגרות בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תקופת התפתחות המתרחשת בין גיל ההתבגרות לבגרות. זה נמשך מגיל 10 עד 19 עבור בנות, ומגיל 12 עד 21 שנים עבור בנים.

בגיל ההתבגרות, גופם עובר שינויים רבים כשהם גדלים מילדים למבוגרים. הם עוברים שינויים פיזיים כשהגוף מתחיל להיראות יותר כמו מבוגר. גם המוח שלהם מתפתח ככל שהוא ממשיך לגדול וליצור קשרים חדשים בין נוירונים. זה מאפשר להם לפתח מיומנויות כמו פתרון בעיות, חשיבה מופשטת או לקיחת סיכונים. גיל ההתבגרות הוא גם תקופה של התפתחות חברתית שבה יתחילו ליצור קשרים עם קבוצות של אנשים מחוץ לתא המשפחתי.

דפוסי השינה שונים בגיל ההתבגרות מאשר בכל שלב אחר בחיים. בני נוער יכולים לישון שעות במהלך היום מבלי להרגיש עייפות בגלל קצב היממה הטבעי שלהם. הם יכולים גם להישאר ערים כל הלילה מבלי להרגיש עייפות בגלל דפוס השינה הביולוגי שלהם.

הצורך בשינה אצל מתבגרים שזור במעבר להתבגרות.

מחקר מראה שההורמונים המעורבים בגיל ההתבגרות משפיעים על אופן השינה של בני נוער, מה שעלול להוביל ליותר בעיות שינה.

התבגרות היא כאשר אנשים חווים שינויים גדולים בגוף ובחיים החברתיים שלהם, שיכולים להקשות עליהם לנוח מספיק.

מחסור בשינה עלול לגרום להפרעות במצב הרוח או לשינויים התנהגותיים במהלך גיל ההתבגרות. זה גם מגביר את הסיכון להשמנה וביצועים אקדמיים גרועים. יתר על כן, זה יכול להוביל לשיעורי התאבדות גבוהים יותר אצל מתבגרים.

כיצד נשפר את הבנתם של בני נוער לגבי חשיבות השינה?

שינה היא אחד ההיבטים החשובים ביותר עבור בני נוער. מחקרים הראו שמתבגרים זקוקים לכ-9 שעות שינה בכל לילה כדי להישאר בריאים ולהיות במיטבם.

עם זאת, בני נוער רבים אינם ישנים מספיק בכל לילה, עקב הדרישות המלחיצות של בית הספר, שיעורי הבית, פעילויות מחוץ לבית הספר והמדיה החברתית. זה מוביל להשפעות שליליות על בריאותם ורווחתם הנפשית.

חשיבות המנוחה למתבגרים חשובה מאי פעם. מלבד שינה מספקת, בני נוער צריכים לקבל את הכמות הנכונה של מנוחה בכל לילה. שינה של שמונה שעות או יותר בכל לילה יכולה להוביל לשיפור במצב הרוח, ריכוז ובריאות גופנית.

הרגלי שינה לקויים נפוצים בקרב מתבגרים ולעתים קרובות הם אינם יודעים כמה שינה הם צריכים. לעתים קרובות הם גם לא מבינים את החשיבות של מנוחה מספקת כדי שהגוף והנפש שלהם יתפקדו כראוי.

שתפו עם חברים:

דר אבירם

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

שיתוף עם חברים

מאמרים אחרונים

תמצית זעפרן

מחקרים מוכיחים שתמצית זעפרן מסייעת לתמוך במצב-רוח בריא, ברגיעה, ובשינה רגועה*