רק רוצים לישון

כל הדרכים לשינה טובה

על חרדה וחוסר שינה

פעמים רבות, נדודי שינה הגורמים לחוסר שינה, נוצרים כתוצאה מחרדה. מה גורם לנו לחרדה? ואיך מצליחים להתגבר על נדודי השינה שנוצרו כתוצאה מחרדה? במאמר, נסביר מה גורם לחרדה, על ההשלכות הפיזיות של החרדה, ואיך מתמודדים איתם, ועם בעיות השינה הכרוכות בהם.
אישה צעירה יושבת בעצב לבדה על המיטה מאוחר בלילה.

מהי חרדה?

חרדה, הינה מצב בו האדם נכנס לפחד, ולבהלה. כאשר האדם נמצא במצב של חרדה, לגוף יש תגובות. לפעמים, תהיה תחושת חוסר נוחות כללית. לפעמים, החרדה תהיה מלווה בסחרחורות, עליה בלחץ הדם, ודופק מהיר מאוד.

אפשר למנות 2 סוגים עיקריים של חרדה:

  1. אירוע חד פעמי, ממנו נוצרה חרדה.
  2. חרדה מתמשכת לאורך זמן.

מהי חרדה הנוצרת מאירוע חד פעמי?

יש סוג חרדה, שנוצרה כתוצאה מאירוע חד פעמי. לפעמים, לחרדה שנוצרה מאירוע חד פעמי יש השלכות. החרדה, גורמת לאדם לפוביות ופחדים זמן רב לאחר האירוע. בדרך כלל, המאפיינים הגופניים של חרדה חד פעמית, יהיו סחרחורות, דופק מהיר מאוד, והזעת יתר.

מהי חרדה הנמשכת לאורך זמן?

חרדה הנמשכת לאורך זמן, היא מצב נפשי מסוים. חרדה זו, לא נוצרה מאירוע חד פעמי. החרדה תהיה בדרך כלל חשש מהיווצרות  מצבים בחיים כמו: אובדן עבודה, אובדן חיים, מחלות, ועוד. לפעמים. תהיה אכן סיבה מבוססת לחרדה. ולפעמים, לא יהיו סיבות ישירות.

החרדה גורמת לנדודי שינה:

אחד מהסימנים הפיזיים של החרדה, הוא החוסר שינה. פעמים רבות, החרדה ממלאת במחשבות היוצרות דאגה. מחשבות אלו, מקשות על ההירדמות. במהלך היום, נוצר קושי תפקודי ועייפות גדולה, המגבירה עוד יותר את החרדות.

הפתרון - טיפול בחרדה:

הדרך הטובה ביותר לטפל בנדודי שינה הנוצרים מחרדות, היא לתת טיפול שורשי לחרדה. לכל סוג של חרדה, יש דרך אחרת לטיפול.

טיפול בחרדה חד פעמית:

כאשר נדודי השינה נוצרו כתוצאה מחרדה חד פעמית בגלל אירוע מסוים, מומלץ לקבל טיפול רגשי, העוזר להתמודד עם האירוע. בטיפול, משחזרים את האירוע, ואת רגשות הפחד. הטיפול, נותן כלים לווסת את תחושת הפחד. לאחר זמן מה, ייעלמו נדודי השינה. לפעמים, ההשפעה תהיה תוך זמן קצר.

נדודי שינה כתוצאה מחרדה מתמשכת:

לפעמים החרדה המתמשכת הינה חזקה כל כך, עד שמקשה על ההירדמות. בתחילת הטיפול, יש להבחין האם לחרדה יש בסיס, או שהיא על סמך דמיון ממצב עתידי שלא קיים כעת. כאשר החרדה נוצרה בגלל מציאות נתונה, יש לעזור למטופל להתמודד עם המצב, מבלי לחוש חרדה. כאשר החרדות נוצרו מדמיון, מחשש מפני העתיד, יש לעזור למטופל לפתח חשיבה חיובית, ולא לפחד ממצב לא קיים. לפעמים, הטיפול ב2 המצבים יכול להיות ארוך טווח, אך יעלים בסופו של דבר את נדודי השינה.

שתפו עם חברים:

Picture of דר אבירם

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

שיתוף עם חברים

מאמרים אחרונים

תמצית זעפרן

מחקרים מוכיחים שתמצית זעפרן מסייעת לתמוך במצב-רוח בריא, ברגיעה, ובשינה רגועה*