רק רוצים לישון

כל הדרכים לשינה טובה

נחירות בלילה – מה עושים נגד נחירות?

נחירות היא תופעה מטרידה ורעשנית המשפיעה על חייהם של 50% מהאנשים. לרוב, המדווחים על מטרד הנחירות הם לא בהכרח הנוחרים, אלא בני ובנות הזוג שנאלצים לחוות כל לילה את המפגע הקולני. השאלה החשובה ביותר הנשאלת בהקשר של נחירות בלילה – מה עושים נגד נחירות נשאלת ע"י רבים ובמאמר זה, נספק את התשובה. כל הפתרונות הטבעיים והמוכחים למניעת נחירות בלילה והשגת שנת לילה רציפה, איכותית ושקטה.
זוג במיטה, הוא נוחר, היא עם כרית על האוזניים.

לפני התשובה לשאלה הבוערת בהקשר נחירות בלילה, נסביר- מהן נחירות

הנחירות מקורן בשלושה מקומות בפנים והיא לרוב נובעת מבעיות והפרעות למעבר האוויר דרך האף, מעבר האוויר דרך חלל הפה או הפרעה למעבר האוויר באזור הכניסה לקנה הנשימה. מטרת רוב הטיפולים המתמודדים עם נחירות בלילה, היא להביא לצמצום ההפרעה בזרימת האוויר ולהקטין את הוויברציות שמייצרות הרקמות באזורים אלה – אותן וויברציות שגורמות לצילי הנחירה הצורמים כל כך לאוזן.

הגורמים לנחירות רבים: בעיה מבנית בחלל הפה כמו שקד עודף ( בעיה שלרוב מטופלת כבר בינקות עם הסרה כירורגית של השקד השלישי), ענבל ארוך, גודש בריריות האף, סטייה במחיצות האף, פוליפים, נזלת אלרגית וגם משקל עודף. השמנה גורמת לנחירות משום שבמצב של השמנת יתר מעבר האוויר הופך צר יותר בבסיס הלשון ומקשה על מעבר האוויר לקנה הנשימה.

איך ניתן לטפל בבעיית נחירות בלילה?

נחירות בלילה הן אכן עניין לא נעים והן מקשות בעיקר על האדם שלצידנו, אך אם מדובר בנחירות קלות שלא נובעות מבעיה בריאותית משמעותית, יש מגוון פתרונות פשוטים למדי ליישום בחיי היום יום ואינם מצריכים התערבות כירורגית שיוכלו להקל על הנחירות ולהחזיר את השקט ללילה.

מה עושים נגד נחירות?

לסיכום: מה עושים נגד נחירות?

שינוי תנוחת הראש בעזרת כרית, טיפול בריפלוקס, אימוץ שגרת פעילות גופנית ועוד. היום ידוע על מגוון דרכים למניעת נחירות בלילה שאינן כרוכות בהליכים כירורגיים או שימוש בתרופות פרמקולוגיות. השינויים הפשוטים הללו באורח החיים ושגרת היום – יום גם יקלו על הנחירות וגם ישפרו את איכות החיים והבריאות הכללית.

שתפו עם חברים:

Picture of דר אבירם

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

שיתוף עם חברים

מאמרים אחרונים

תמצית זעפרן

מחקרים מוכיחים שתמצית זעפרן מסייעת לתמוך במצב-רוח בריא, ברגיעה, ובשינה רגועה*