רק רוצים לישון

כל הדרכים לשינה טובה

כמה שעות צריך לישון בלילה?

כמה שעות צריך לישון בלילה כדי שיהיה לנו מספיק כח ביום? כמות שעות השינה הנצרכת משתנה בין הגילאים השונים. באופן עקרוני, מספר שעות השינה הולך ופוחת ככל שגדלים עם השנים. תינוקות ילודים זקוקים ל-17 שעות שינה, לעומת קשישים, הזקוקים רק ל-8 שעות שינה.
תינוק ישן על ערימת מגבות

לכמה שעות שינה זקוקים תינוקות?

את שעות השינה המומלצות לתינוקות, ניתן לחלק לפי גילאי התינוקות. נסקור את שעות השינה המומלצות בלילה, לפי הגילאים השונים.

גיל 0-3 חודשים: תינוקות ילודים, מעבירים את מרבית היממה בשינה. תינוקות עד גילאי 3 חודשים, זקוקים ל-17- 18 שעות שינה ביממה. תינוקות בגילאים אלו, מחלקים את שעות השינה באופן לא רציף וסדיר. לפעמים, יתחילו תינוקות בגילאי חודש-חודשיים לפתח רצף של 4-5 שעות שינה רצופות בלילה.

מגיל 4 חודשים ועד שנה: ככל שהתינוק גדל, הולכות ופוחתות שעות השינה הנדרשות לתינוק. תינוקות בגילאים אלו, זקוקים ל-12-16 שעות ביממה.

גילאי שנה-שנתיים: תינוקות בגיל שנה, זקוקים לישון 12 שעות ביום. לפעמים יחלקו התינוקות את משך השינה באופן של 2-3 שעות שינה בצהריים, ו-10-9 שעות שינה בלילה.

גילאי 3-5: גם ילדים בגילאי גן עירייה צריכים לישון מעל 10 שעות בלילה. ההמלצה היא על 10-13 שעות שינה.

גילאי 6-13: גם ילדים בגילאי יסודי צריכים לישון הרבה. ההמלצה היא 9-11 שעות שינה.

גילאי 14-17: גם נערים צריכים לישון מספיק. מגילאי הנוער מתחילים להמליץ על 8-10 שעות שינה.

גילאי 18-64: אמנם טווח גילאים זה רחב מאוד וכולל תקופות שונות בחייו של האדם. בטווח גילאים זה ההמלצה היא על 9-7 שעות שינה.

מגיל 65 ומעלה: מגיל 65 ומעלה מומלץ לישון 7-8 שעות. חשוב לזכור שלפעמים דווקא עודף שינה בגילאים אילו עלול להזיק.

את המחסור בלילה מומלץ להשלים כתנומה במהלך היום

אין ספק שההמלצה היא על שעות שינה במהלך הלילה. שנת הלילה היא השינה הבריאה ביותר לאדם. חילוף החומרים בגוף בעת השינה נעשה רק בלילה. גם ביהדות – יש חשיבות גדולה לשינה דווקא בלילה. הנשמה מתחדשת בכל בוקר. כלומר, חשוב מאוד לישון היטב דווקא בלילה.

אם מסיבות שונות לא מתאפשר לישון מספיק בלילה, מומלץ להשלים את השינה בשעות היום. ניקח דוגמא מהתינוקות: פעמים רבות הם לא יישנו בלילה את כל הכמות הנדרשת אך ישלימו את כמות שעות השינה במהלך תנומת הצהריים.

תנומת הצהריים שונה משנת לילה

יש לזכור שתנומת הצהריים שונה מאוד משנת הלילה. בתנומת היום אין חילוף חומרים, אך יש רגיעה ומנוחה הממריצה את הדם בגוף ושומרת על פעילות תקינה של המוח.

מומלץ להרגיל את התינוקות לישון כמה שיותר בלילה

השינה הכי טובה והכי בריאה היא שנת לילה. שנת לילה טובה ובריאה לגוף הרבה יותר מתנומה ביום. לכן מומלץ להרגיל את התינוק לישון כמה שיותר במהלך הלילה. מומלץ להחזיק את התינוק ער כמה שיותר בשעות היום. תינוקות שדואגים להאכילם כל 3 שעות במהלך שעות היום, ולתת להם עניין וגיוון במהלך היום, יישנו יותר טוב במהלך הלילה.

לא מומלץ לישון יותר מדי בלילה

לישון מעט שעות בלילה – זה לא בריא. אולם, גם לישון הרבה מדי שעות, לא בריא לגוף. עודף שינה קבוע עלול לגרום לגוף לפתח שבץ מוחי.

לפי רפואת הרמב"ם הגוף זקוק ל-8 שעות שינה

הרמב"ם המליץ על 8 שעות שינה בלילה. לפי הרמב"ם, הזמן הטוב ביותר לשינה הוא דווקא בלילה, ולא ביום. יש לציין שהרמב"ם עצמו ישן מעט מאוד בלילה, בגלל עיסוקיו הרבים ותפקידיו הציבוריים.

לסיכום: בכל גיל כדאי לדעת כמה שעות צריך לישון, בין אם בלילה ובין אם מדובר בשנת צהרים חטופה.

שתפו עם חברים:

Picture of דר אבירם

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

שיתוף עם חברים

מאמרים אחרונים

תמצית זעפרן

מחקרים מוכיחים שתמצית זעפרן מסייעת לתמוך במצב-רוח בריא, ברגיעה, ובשינה רגועה*