רק רוצים לישון

כל הדרכים לשינה טובה

ממה נובעים נדודי שינה בתחילת הריון ואיך אפשר לטפל בהם?

דבר ראשון ולפני הכול, חשוב לנו להרגיע – נדודי שינה בתחילת הריון הם תופעה שכיחה שכמעט ואין "הריונית" שלא מדווחת עליה. הסיבות להופעת נדודי שינה בשליש הראשון מגוונות ובמאמר זה נפרט את אותן סיבות נפוצות שבגללן נשים רבות בחילת הריון חוות נדודי שינה. אולם, חשוב מכך – נספר על הדרכים לטיפול בנדודי השינה והפתרונות הקיימים המתאימים לנשים הרות.
אישה הרה עייפה שוכבת במיטה

מה הגורמים להופעת נדודי שינה בתחילת הריון?

כאמור, נדודי שינה בתחילת הריון היא תופעה שכיחה. בין אם אלה קשיים בהירדמות, יקיצה במהלך הלילה, יקיצה בשעה מוקדמת מדי בבוקר או תחושה כללית של שינה לא איכותית. הפרעות השינה בשליש הראשון של ההריון נובעות לרוב מתחושת השינוי המשמעותי הקרב. כבר בשלב זה של ההריון הגוף חווה שינויים והשגרה משתנה: בדיקות רבות שנכנסו לסדר היום, נטילת ויטמינים ותוספי מזון חדשים המותאמים לאם ולעובר, בחילות שהופכות לשגרה חדשה…שלא לדבר על ביטול ההזדמנות ליהנות מאלכוהול, קפה או סושי.

לכך מתלווים תחושת חוסר יציבות וחששות מבריאות ההיריון ובכלל, העתיד לבוא. כל אלה מייצרים אי נוחות, מעכירים את השלווה, מקשים על ההירדמות ופוגעים באיכות ורציפות השינה.

איך אפשר להקל על נדודי שינה בתחילת הריון?

על נדודי השינה בתחילת ההריון ניתן להקל בשתי דרכים עיקריות וטבעיות שאינן מהוות סכנה לך או לעובר שגדל לו ברחם:

  1. לשתף בת משפחה או חברה קרובה: לכל אחת יש את החברה הטובה, האחות, האמא או בת הדודה עליה היא סומכת ובה היא בוטחת. שיתוף החברה הקרובה בהריון תאפשר לך להפחית מעט מנטל המחשבות ולהקל על תחושת המתח. יתרה מכך, חברה או בת משפחה שכבר התנסתה בהריון תוכל לייעץ ולהרגיע את החששות.
  2. נשימה : ניתן לתרגל נשימה מודעת לפני השינה. ע"י שאיפה עמוקה ואיטית של האוויר דרך האף פנימה אל תוך הריאות והוצאת האוויר החוצה בנשיפה איטית מהפה מספר פעמים, ניתן להפחית את תחושת המתח ולייצר תחושת שלווה ע"י הזרמת החמצן למוח.

נשים הרות רבות בוחרות להפחית את המתח באמצעות טיפול במגע כמו רפלקסולוגיה לדוגמא, אחרות פונות לפרחי באך. המסר החשוב הוא שלמרות שאפשרויות הטיפול הפרמקולוגיות וכדורי השינה אינם אופציה, ניתן להיעזר במגוון טכניקות טבעיות שיעלימו נדודי שינה בתחילת הריון ויסייעו להשיג שינה עמוקה ואיכותית.

שתפו עם חברים:

Picture of דר אבירם

דר אבירם

דר אבירם, נושם וחי אינטרנט, אוהב לכתוב, אוהב את פיקסל (הכלב) ואוהב לטייל איתו בטבע. חוף הים הוא המקום המועדף.

שיתוף עם חברים

מאמרים אחרונים

תמצית זעפרן

מחקרים מוכיחים שתמצית זעפרן מסייעת לתמוך במצב-רוח בריא, ברגיעה, ובשינה רגועה*